Fågelskåderi

Jag skrev ju igår att jag nästan inte gjorde nånting på hela dagen igår.. Idag blev det tvärtom.. Vi var nämligen och ''fågelskådade'' (jag gjorde kanineöron tecknet '' på fågelskådade ordet bara för att det inte direkt var fågelskådning.. Vi gjorde det bara för att röra på oss lite antar jag.. Vi såg kanske 4 olika sortes fåglar, och jag var inte det minsta intresserad så jag gick mest och tänkte på annat..)
Kortfattat: gick vi runt på olika stigar och myr-marker med klumpiga gummistövlar..
En cool sak var att när vi var i ett fågelskådartorn och tittade i en logg bok, där man skriver in vad man har sett för djur m.m, hittade vi en sida som vi hade skrivit i år 2003 (jag var 8 år då). Då hade jag mormor o morfar varit och fågelskådat! Det var väll rätt så coolt!?? Att se tillbaka På.. 6 år senare lixom.

DET STÅR:
2003-07-22
Christina Eriksson, Lisbeth -och Jim Stålnacke beundrar utsikten samtidigt som vi tar en kvällsfika.
(detta skrev jag: )
Tjo, vad det var livat i holken ikväll!
Christina Eriksson.
--------
Haha! Vet inte vad jag menade med det jag skrev.. Tror det är en låt text eller nått.(?) Det måste vara morfar som har gett mig förslaget.Han har alltid varit lite ''svammlig'' :P


Efter det åkte vi bort till Ånnsjön för att grilla. Det blev grillade mackor, grillad korv och saft (kaffe för dom som inte inte hatar det lika myk som jag gör!!)
Låter kanske trist, men det e det vi gör här uppe; fiskar, grillar, går på promenader, träffar släktingar, åker till Åre och Östersund..
I alla fall.. När vi kom hem tränade jag lite mer på gitarren jag fick i födelsedagspresent (30/3) (jag e INTE bra.. Än:P), sen tog jag fram mitt 1000-bitars pussel som är ofärdigt sen förra sommarn. Det är svårt eftersom bitarna är så små och människorna på bilden så många!! Men det svåra är det roliga, då håller jag mig sysselsatt;P..
Har gjort lite små saker hit och dit resten av dagen som inte är så intressanta..

Lite pics:

Maten
                             
                                                                                    Fågeltornet

Trollslända



Sugigaste bilderna någonsin! Jag vet.. Men jag kan inte göra nått åt det just nu..
Måste dra! Take Care♥
//Brownie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0