Hej då allihopa!

Just nu håller vi på att förbereda det sista och fixa lite mer med packningen och jag tror mamma håller på att ringa en Taxi nu, för ikväll ska jag och min familj åka upp till Jämtland till en liten, liten, liten by som heter Ånn. För er som inte har en aning om var det kan ligga så kan jag förklara att det ligger ca 3 mil från Åre.
Det ska bli lite skönt att komma iväg från allting, men ändå lång-tråkigt eftersom det nästan inte finns något att göra där.. Inga kidz i min ålder att hänga med, inga kanaler på teven förutom 1:an,2:an,24:an och barnkanalen/kunskapskanalen, inga affärer förutom en mataffär och ett café..:( Så det ända man kan göra där är väl att bada, umgås med familjen och åka ut och fiska med jämna mellanrum:P
Såklart så kommer vi ju åka till Åre ibland.. ifall om vi behöver storhandla eller kanske bada på

Holiday Club, Åre.
 
   
Det e ganska roligt där faktisk:)
Eller bara göra nått annat än det vanliga..
På vintern kan det vara lite roligare ibland, med tanke på att man kan åka dit och åka skidor/slalom:) Det är skit kul och jag brukar även gå i skidskola för att ''förbättra'' min kunskap :P
Iallafall så kmr vi(jag, min mamma och min brorsa) vara där med mormor och morfar och ni kan inte fatta hur uppspelt Alex är över det!! Han ringer dom typ 5 gånger om dagen bara gör att prata om hur kul det kmr bli att träffa dom *fniss*.
Vi ska åka dit med natt-tåg. Det innebär att man har sin egen kupé/litet rum med varsinna sägar och ett litet handfat m.m. Där spänderar man natten och sen stiger av på morgonen. Om vi har tur, får vi en kupé med badrum och sånt, men oftast får man gå lite längre bak i vagnen för att komma till toan:S
Tåget åker: 23.52 (men tåget kmr till perongen redan vi 21.00) och vi kmr att vara framme: 09.16 imorgon.


En bra sak som jag fick reda på för inte så länge sen är att mormor och morfar har köpt en bärbar data dit så nu kan jag visst uppdatera om hur det är där uppe:) Innan sa jag ju att jag inte skulle kunna skriva nått på ca 2 veckor, men nu blev det ändrade planer:thumbup:
Så igentligen blir det
inte''HEJ DÅ ALLIHOPA'' eftersom jag ändå kmr skriva när jag kommer fram :)
Glöm inte att komentera inläggen :)
//Browniie♥

Kommentarer
Postat av: iLynx

Ha det så roligt där!!! ^^

Vad tråkigt att åka tåg så länge! Usch, jag skulle inte klara av det! Hihi!



Hur länge ska du vara borta? Två veckor?

2009-07-08 @ 22:12:24
URL: http://ilynxipanda.blogg.se/
Postat av: iPanda

Baj baj kirrburr(?)!

Ha så kul! ^^



xoxo

iPanda

2009-07-09 @ 01:40:41
URL: http://ilynxipanda.blogg.se/
Postat av: Brownie

Svar till ilynx:

Asså tåget gick ju 23.52 och stannade ca 09.15 så det e faktist inte så jobbigt.. Jag menar, jag sommnade ju nästan direkt när jag kom dit, och jag e ju inte en morgon människa så jag gick väll upp ca 08.30 för att äta frukost o göra mig iordning. Sen var det nästan dax att stiga av..

2009-07-12 @ 16:36:00
URL: http://blondieochbrownie.blogg.se/
Postat av: Brownie

Jag kmr hem den 28 Juli:)

2009-07-12 @ 20:28:32
URL: http://blondieochbrownie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0