Namnsdag.. (:

Hello , idag när jag vaknade fick jag veta att jag tydligen hade namnsdag idag...
Det visste jag inte ens :P  Christina skickade ett grattis mess till mig <3 tacktack

kram/ Emma


Hej, det är BROWNIE! Skriver från samma inlägg som Blondie!

Ville bara säga GRATTIS EMMA sötnos :)
Tänkte skriva lite info om namnet Emma:


Emma är ett

kvinnonamn av tyskt ursprung, från början ett smeknamn för namn som börjar på Erm(...) och Irm(...), senare även smeknamn för Emilia. Emma är från början en feminin form av Emanuel.
Emma är under början av 2000-talet ett av de populäraste flicknamnen i Sverige. Sedan början på 1990-talet har namnet legat på första eller andra plats på topp-listan varje år. I de äldre generationerna är Emma inte ens med bland de 100 vanligaste namnen. Under slutet av 1800-talet var Emma däremot mycket populärt och 1875 var Emma det åttonde vanligaste förnamnet. Den 31 december 2007 fanns det totalt 66 367 kvinnor och 3 män folkbokförda i Sverige med namnet Emma, varav 44 969 kvinnor och 2 män har det som förstanamn. År 2003 fick 1 813 flickor namnet, varav 1 349 fick det som tilltalsnamn/förstanamn.

Namnsdag: 23 juli


♦ Denna informationen är taget ur: Wikipedia ♦

 

Än en gång vill jag bara gratta dig Emma :D ♥♥
Hoppas du har en bra dag!!

KRAM //Brownie

Kommentarer
Postat av: iPanda

Omg grattis! ^^



xoxo

iPanda

2009-07-25 @ 03:43:03
URL: http://ilynxipanda.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack tack vad gullig du är (: Roligt att vi har namnsdag dagen efter varandra xD

2009-07-29 @ 12:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0