Vad jag har gjort idag:

                                                      SHOOOO!
(Ca) klockan 12.15 idag, följde jag med Alexander och morfar På Holiday Club i Åre.. Det är ju lite trist att man inte hade nån kompis eller nått med sig, men brorsan och morfar gick fint det oxå :P
(Tog inga bilder eftersom jag inte har nån vattenkamera)
Det kostade 100 kr för mig, och 100 kr för Alex. För morfar tog dom 140 kr, så det blev totalt 340 kr..
Har varit där några gånger innan, och det är ganska roligt. Det är lixom som ett äventyrsbad (alltså inte med en tråkig bassäng man simmar fram och tillbaka i) med vattenrutchbanor, ute pool, en stor, en mellan, en lite mindre och en minst bassäng (den lilla för dom allra minsta). Det fanns även varma bubbelpoolar/jacuzzi, och sånna här starka strålar som man ställer sig emot så att man typ får som massage (plus lite mer)!
Efter badandet gick jag in på affären Hanson  ( vid torget) och köpte de efterlängtade Åre mjukisbyxorna!
 
Har nu både tjocktröja och mjukisbyxor med Åre ''loggan'' på
(tjocktröjan=röd, utan blixtlås, med luva)..
 

Just nu öser det ner.. Det ända possitiva med det är väll att all mygg, bromms och knott är bort för tillfället!♥  Det blev ingen fiskning här om dagen.. Alex och mamma åkte och badade på en liten strand vid namn Gesjön istället. Det är så himmla lång-grunt där.. Man får gå ungifär 10 till 20 meter ut för att vattnet ska nå upp till knäna :S.. Som högst går väll vattnet lite över midjan (men då får man väll nästan gå över till andra sidan!) så som ni nog förstår är det dom minsta som föredrar att bada där mest.. Jag fortsatte måla färdigt skotergaraget för pengar för att kunna betala tillbaka för mina Twilight grejer (än så länge har jag tjänat in ca 450 kr)!! När jag blev färdig, stack jag, mormor och morfar iväg till Alexander och mamma och badade lite. Gick i en gång, sen åkte vi hem igen och åt pannkakor :D!
Gesjön:



                       Blir det uppehåll imorrn ska vi sticka och fiska. Annars får
             jag väll se till att bli klar med att tjäna in pengarna till mormor o morfar..

xoxo Brownie♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0