Grönan

♥♥
Tjena mors!
Igår va jag, blondie, Anna, Racel och Hanna på Gröna Lund :)
Anna, Racel,  jag och Emma/Blondie fick skjuts av Annas pappa medans Hanna åkte t-banan eftersom hon inte fick plats i bilen (jag vet att det låter taskigt men hon erbjöd sig att göra det). Vi kom dit tidigt för att slippa kön. När vi kom dit var det planerat att bara jag och Emma skulle köpa guldkort. Men efter att Annas pappa hade tänkt lite kom han på att man faktiskt tjänar på att köpa ett guldkort om man vet att man kommer att gå till Grönan mer än 4 gånger. Och det brukar Anna göra. Så utan att Anna ens hade tjatat nånting så gick han med på att hon oxå skulle få det!

GULDKORT= 1299 kr.
VANLIGT ÅKBAND= 289 kr.
INTRÄDE= 70 kr (80 kr i Juli månad).
(För mer info om andra slags Grönan priser gå in på
GRÖNA LUNDS HEMSIDA!)

Vi åkte många karuseller b.l.a:
Poppexpressen (min favo)
Extreme (min favo)
Jetline (min favo)
Lustiga Huset
Kvasten
Blå tåget ;)
Vilda Musen
Flygande Mattan
Lyktan ;)
Insane (min NYA favo)

( Katapulten var STÄNGD, Fritt Fall har jag åkt 3 gånger, men jag är fullständigt liv rädd för den ändå ;) )

Som jag precis nämde åkte jag Insane!! Hanna och Emma/blondie backade ur men jag, Anna och Racel vågade. ''A'' och ''R'' va inte så rädd som jag var... Jag tror inte att någon var så rädd som jag var när jag tänker efter, HAHA!
Det var typ 1 timma och 10 minuters kö och under hela den tiden stog jag bara och velade fram och tillbaka om jag skulle åka eller inte.. Jag hade ju sett på alla dom där reklamerna när folk åker Insane och dom skriker ju som.. jag vet inte vad! Iallafall när jag äntligen kom fram var jag så nervös att jag blev tårögd (jag vet att det låter skiiit töntigt men jag var verkligen jätte skraj). Nån tjej i runt tjugo års åldern tittade på mig som om hon tyckte synd om mig. Hehe..
Tillslut tog jag ett djupt andetag och satte mig i sätet! Nu kanske ni tror att jag bokstavligt talat sket på mig när jag åkte, men nej nej det gjorde jag verkligen inte. Tvärt om faktist! Den var jätte rolig (även om den var lite läskig när man åkte upp och ner o så, men det var igentligen mer en härlig känsla än en läskig ♥)!
Den var ungifär lika läskig som Katapulten/uppskjutet fast lite värre. När jag steg av kom tjejen fram till mig och frågade: Du såg ganska nervös ut förut, gick det bra?
Jag: Aa, först var jag jätte nervös, men nu är jag ok! Det var jätte roligt!
Hehe, sen spelade vi lite spel och sånt. Jag vann en såndär mega basketboll till Racel på ett basket spel. Antar att alla dom här basket träningarna äntligen gav nytta ;)

BILDER:

Jag och Blondie. Hihi. (dom där framme var bara några okända)


Blondie i Lustiga Huset :)


Racel/ipanda och Emma/blondie i Jetline. Haha!


Lunch rasten :)
(bilden längst upp är oxå när vi äter lunch)


Min pizza. (Pepperoni Pizza)


Emmas mat. Hanna och Racel åt samma.
(vet att man kanske ska ta kort innan man börjar äta, men vi glömde bort. Hehe)


Anna åt Tacos :)


Vi i Lustiga huset. (Emma längst fram)


Christina/Brownie på Lilla Fritt Fall :)


Haha, OMG! Hanna, Anna och Racel åker Vilda Musen.
P.S Dom är inte så rädda. Driver bara för att kortet ska bli roligt ;) Dom lyckas!


Jag och Hanna åker flygande mattan i Lustiga Huset ;)

Vi hade det jätte kul, och föresten så ska jag blondie och våran kompis Marisa gå på bio + sova över hos Emma imorgon :) Då ska vi fixa till våran hedder o.s.v!

Peace Out♥
// Brownie!


Kommentarer
Postat av: Marisa

Hej sweethearts! Jag va på grönan i onsdags med några i klassen, åkte insane med killarna, den va ju inte alls kul! Den va så jävla läbbig asså! Iaf om man sitter på sidan så man åker baklänges, DÅ skiter man på sig jag sväääär! xD Serr fram emot Emmas midda imorrn ;) Pöözz<3 Haha driver xD

2009-05-22 @ 22:28:36
URL: http://missmichi.blogg.se/
Postat av: iLynx

Haha, aa! Det var den låten som jag sjöng på! Hihi ^^

Ja, det är ju rättså likt agnes :o Vad konstigt...

Jag kanske tar och mohahahaha kidnappar bilder imorn... Eller senare idag (?) Förvirrad :S

2009-05-23 @ 00:17:43
URL: http://ilynxipanda.blogg.se/
Postat av: Elin [Freakshow]

Hej.

Om du går in här: http://www.bloggdesign.nu/?p=articles&id=45 så hittar du nog vad du letar :)

2009-05-23 @ 00:37:16
URL: http://elinarmour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0